DSpace@İnönü

"Thomas Hobbes’un İnsan Felsefesi Bağlamında The Platform (2019) Filmi Üzerine Bir Analiz"

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author AKMEŞE, Eşref
dc.date.accessioned 2022-02-07T12:13:50Z
dc.date.available 2022-02-07T12:13:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation AKMEŞE E (2021). Thomas Hobbes’un İnsan Felsefesi Bağlamında The Platform (2019) Filmi Üzerine Bir Analiz. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 221 - 230. Doi: 10.32547/ataunigsed.833122 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFMU5EVXpNdz09/thomas-hobbes-un-insan-felsefesi-baglaminda-the-platform-2019-filmi-uzerine-bir-analiz
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/46735
dc.description.abstract Öz:Antik Yunan felsefesinde insanın ne olduğuna dair düşünceler,genellikle “kendini bil” sözüyle başlatılır. Günümüzde insandoğasına ilişkin felsefi tartışmalar açısından “kendini bil” sözüönemini korumaktadır. Bu söz etrafında geliştirilen felsefitartışmalar genellikle insanın özü ya da insanın doğası üzerindenyapılmaktadır. Bu bağlamda “insan doğası” kavramı, insanın neolduğu ve ne olabileceği yönündeki tartışmaların temeldayanağını oluşturmaktadır. İnsan hakkında yapılan felsefitartışmalar, temel malzemesi insan ve insan yaşamı olan sinemafilmlerine de yansımaktadır. Bu bağlamda İspanyol yönetmenGalder Gaztelu – Urrutia imzalı The Platform (2019), insanın neolduğuna ve ne olabileceğine dair düşünceler etrafında kötümserinsan imajları içeren tasvirleriyle felsefi potansiyeli belirgin birfilm olarak dikkat çekmektedir. Bu çalışmada insan doğasınınniteliğine dair önemli bir felsefi argüman olan “insan insanınkurdudur” sözünü sinematik olanaklarla somutlaştıran ThePlatform, insan doğasına yönelik söylem üzerinden elealınmakta ve İngiliz filozof Thomas Hobbes’un “doğa durumu”ve “toplumsal sözleşme” kavramları bağlamında içerikçözümleme tekniği kullanılarak nitel analizle irdelenmektedir. en_US
dc.description.abstract Öz:In Ancient Greek philosophy, thinking about humans was started with the sentence “know yourself” in general. This motto maintains its importance for human philosophy concerning philosophical debates on human nature. Philosophical debates centered around this sentence are generally around human essence or nature. In this context, the concept of “human nature” constitutes the basic foundation of discussions about what human is and what human can be. Philosophical debates about human beings are also reflected in films, the basic material of which is human and human life. In this context, The Platform (2019), by Spanish director Galder Gaztelu - Urrutia, draws attention as a film with a distinct philosophical potential with its romantic and pessimistic portrayals of human images around the thoughts about what human beings are and what they can be. In this study, The Platform, which embodies the phrase "man is a wolf to man", which is an important philosophical argument about the characteristics of human nature, with cinematic possibilities, is addressed through the discourse on human nature and is examined by qualitative analysis within the scope of concepts “state of nature” and “social contract” of British philosopher Thomas Hobbes. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title "Thomas Hobbes’un İnsan Felsefesi Bağlamında The Platform (2019) Filmi Üzerine Bir Analiz" en_US
dc.type article en_US
dc.relation.ispartof Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi en_US
dc.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster