DSpace Repository

YEREL YÖNETİMLER VE SOKAK SANATININ BİR İLETİŞİM ARACI OLARAK KULLANILMASI: KADIKÖY BELEDİYESİ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author KINAY ALKAN, Ömür
dc.date.accessioned 2022-02-09T08:41:10Z
dc.date.available 2022-02-09T08:41:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation ALKAN Ö. K (2021). YEREL YÖNETİMLER VE SOKAK SANATININ BİR İLETİŞİM ARACI OLARAK KULLANILMASI: KADIKÖY BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 477 - 500. Doi: 10.47107/inifedergi.977213 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZNE5qWTBOQT09/yerel-yonetimler-ve-sokak-sanatinin-bir-iletisim-araci-olarak-kullanilmasi-kadikoy-belediyesi-ornegi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/46984
dc.description.abstract Öz:Demokrasi; temsili demokrasi, yarı doğrudan demokrasi ve katılımcı demokrasi olarak ayrılmaktadır. Günümüz modern dünyasında ön planda olan katılımcı demokrasi, her vatandaşın karar alma süreçlerinde aktif rol alabildiği bir yönetim biçimidir. Katılımcı demokrasinin gelişimi ve uygulanabilir hale gelmesinde belediyeler oldukça önemli bir role sahiptir. Demokrasi anlayışı güçlü olan toplumlarda kamu yönetiminin varoluş sebebi, topluma verilen hizmettir. Belediyeler her geçen gün halkın ihtiyacını daha çok karşılayan ve ihtiyaç duyulan birimler haline gelecekse bunun ön şartı halkla ilişkiler faaliyetlerinde gösterecekleri başarı ile ilişkilidir. Bu bağlamda çalışmada, Kadıköy Belediyesi, Mural İstanbul Festivali düzenleyicileri ve grafiti sanatçılarının, genç hedef kitleyle iletişim kurmak, sanatsal mekanlar oluşturmak, belediyenin halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetini yürütmek, bölgenin kültürel değerlerini koruyarak, fiziksel ve altyapı düzenlemeleri yapılarak kimliğinin ön plana çıkartılması amacıyla grafiti sanatını nasıl kullandığı incelenecektir. En basit haliyle ‘duvar yazısı’ anlamına gelen grafiti, duvarlara sprey boya ile çizilen ve bu çalışmayı yapan kişinin isteğine göre; hobi, şöhret, siyasal mesaj aktarma, gündem oluşturma, kent imajına katkı vb. amaçlarla kamusal alanda kompozisyonlar oluşturup iletisini dilsel olarak aktarması ve görsellerle, karakter çizimleri ile besleme eylemidir. İnceleme, araştırma yöntemlerinden “görüşme yaklaşımı” kullanılarak gerçekleştirien çalışma. Kadıköy Belediye’si yetkilileriyle ve Belediye ile anlaşarak Mural İstanbul Festivali’nde uygulayıcı ve koordinator olarak ortak iş üreten grafiti sanatçılarıyla görüşülmüştür. Bu görüşmeler sonucunda, grafitinin ilk zamanlarından günümüze sistem karşıtı olarak mesajını sert bir dille kitlelere aktarması, grafiti uygulayıcılarının, günümüzde yerel yönetimin en önemli organı sayılan belediyelerle nasıl iş birliği içine girerek geçirdiği dönüşüm aktarılacaktır. Yasal olmayan bir eylem olarak algılanan grafiti sanatının günümüzde ticari bir araç olmasının ötesinde, devlet kurumlarının tercih ettiği ve halkla kurduğu bir iletişim mecrasına dönüştüğü gözlemlenmiştir. en_US
dc.description.abstract Öz:Democracy is a political form divided into representative democracy, semi-direct democracy and participatory democracy. Participatory democracy, which is at the forefront of today's modern world, is a form of government where every citizen can take an active role in decision-making processes. Municipalities have a very important role in the development and implementation of participatory democracy. The reason for the existence of public administration in societies which have a strong understanding of democracy, is to provide service for society. The prerequisite for municipalities to become more and more needed units in society is related to their success of public relations activities. In this context, the study analyzes how the Kadıköy Municpality, the Mural Istanbul Festival organizers and graffiti artists make use of graffiti art in order to target young crowds, create art spaces, conduct the municipalities public relations activities, and protecting the cultural values of the region by investing in physical and infrastructural reorganization and, as a result, bringing the region‘s identity to the foreground. "Graffiti", which initially refers simply to something written on the wall, nowadays describes spray-painting on the walls under various objectives, according to the person doing it: Graffiti can be simply a hobby, it can be done for fame or conveying a political message, to create an agenda, to contribute to the image of a city and so on. In this sense graffiti is seen as an act of creating an artistic composition for the public space, that is conveying its message linguistically while feeding it with visuals and character drawings. The study was conducted through the research method of ―interviews‖ where the officials at the Kadıköy Municipality as well as graffiti artists who create works and coordinate the Mural Istanbul Festival were interviewed during the research process. As a result of these interviews, it has been observed that the art of graffiti, which was perceived as an illegal act in the early days, beyond being a commercial tool, has become a communication medium preferred by even State institutions. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title YEREL YÖNETİMLER VE SOKAK SANATININ BİR İLETİŞİM ARACI OLARAK KULLANILMASI: KADIKÖY BELEDİYESİ ÖRNEĞİ en_US
dc.type article en_US
dc.relation.ispartof İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi) en_US
dc.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record