DSpace@İnönü

DIGITAL GAME ADDICTION, SOCIAL ANXIETY AND ALEXITHYMIA INADOLESCENTS

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldırım, Maksude
dc.contributor.author Başdaş, Öznur
dc.date.accessioned 2022-12-02T10:48:46Z
dc.date.available 2022-12-02T10:48:46Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation YILDIRIM M, BAŞDAŞ Ö (2021). DIGITAL GAME ADDICTION, SOCIAL ANXIETY AND ALEXITHYMIA INADOLESCENTS. İnönü üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 414 - 429. 10.33715/inonusaglik.842593 en_US
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/450383/digital-game-addiction-social-anxiety-and-alexithymia-inadolescents
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/85513
dc.description.abstract This study was planned as a descriptive study in order to research the digital game addiction, social anxiety, and alexithymia levels of adolescents. This research was conducted with 626 adolescents in the age group of 12-15 years. The data were collected using Descriptive Characteristics Form, DGAS-7 (Digital Game Addiction Scale), SAS-A (Social Anxiety Scale for Adolescents), AQC (Alexithymia Questionnaire for Children). It can be asserted in accordance with the data that digital game addiction level was high in the adolescents who were male, played strategy games, and used internet for more than three hours a day. The adolescents, who were aged between 14-15 years and had high socio-economic level, smartphone, internet in their smartphones, and no health problem, experienced more social anxiety and the adolescents, who had low socio-economic level, a high year-end success score, and health problems, showed more alexithymic personality characteristics. en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, ergenlerin dijital oyun bağımlılığı, sosyal kaygı ve aleksitimi düzeylerini araştırmak amacıylatanımlayıcı bir çalışma olarak planlanmıştır. Bu araştırma 12-15 yaş grubundaki 626 ergen ile yapılmıştır.Veriler Tanımlayıcı Özellikler Formu, DGAS-7 (Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği), SAS-A (Ergenler İçin SosyalAnksiyete Ölçeği), AQC (Çocuklar İçin Aleksitimi Anketi) kullanılarak toplanmıştır. Verilere göre erkek, stratejioyunları oynayan ve günde üç saatten fazla internet kullanan ergenlerde dijital oyun bağımlılığı düzeyininyüksek olduğu ileri sürülebilir. 14-15 yaşları arasında sosyo-ekonomik düzeyi yüksek, akıllı telefonunda akıllıtelefon, internet bulunan ve sağlık sorunu olmayan ergenler daha fazla sosyal kaygı yaşarken, sosyo-ekonomikdüzeyi düşük olan ergenler yüksek bir yılsonu başarı puanı ve sağlık sorunları, daha aleksitimik kişilik özelliklerigöstermiştir. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title DIGITAL GAME ADDICTION, SOCIAL ANXIETY AND ALEXITHYMIA INADOLESCENTS en_US
dc.type article en_US
dc.relation.ispartof İnönü üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi en_US
dc.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster