dc.contributor.author |
Taşlıbeyaz, Elif |
|
dc.contributor.author |
Dursun, Onur Burak |
|
dc.contributor.author |
Karaman, Selçuk |
|
dc.date.accessioned |
2018-12-24T07:06:28Z |
|
dc.date.available |
2018-12-24T07:06:28Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Taşlıbeyaz, E. Dursun, Onur B. Karaman, S. Examining of the experiences of students about interaction types used in digital materials. nönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 2, 2018 ss. 240-254. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/535554 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/9276 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt 19, Sayı 2, 2018
ss. 240-254
DOI: 10.17679/inuefd.344957 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Abstract:
The use of digital materials is very popular in educational areas. Students have also
considered digital materials used in educational areas are useful in terms of
supporting effective learning. Recently, interaction has been added to improve effect
of these materials. Interaction in digital materials can be defined as an element that
enables the learners to control the material used and helps to activate the cognitive
processes. It is seen that interactive videos are effective about learning and
engagement than videos in many studies. In this study, it is aimed to examine the
experiences and cognitive processes of students about interaction types used in digital
materials according to interaction types. Case study from qualitative research
methods was used in this study. The sample of research consists of 36 students at
Medical Faculty in Ataturk University. Students were asked to use interactive material
during research process. Interaction Types Evaluation Questionnaire was conducted
to evaluate interaction types. The experiences about usage and benefits of interaction
types were also obtained from the students with the help of think-aloud protocol. The
data obtained from questionnaire were subjected to descriptive analysis, the data
obtained from the think-aloud protocol were subjected to content analysis.
Consequently, it has been found that the interaction types in interactive materials are
beneficial for decision making and remembrance. It is come out that navigating
interaction type is liked by students mostly. Dialoguing interaction type has seemed
to be beneficial for acting mental processes of students.
Keywords: Interaction types, interactive videos cognitive processes, think aloud |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Öz
Tüm eğitim alanlarında dijital materyallerin kullanılması oldukça popülerdir.
Öğrenciler de bu alanlarda kullanılan dijital materyallerin etkili öğrenmeyi
destekleme açısından faydalı olduğunu düşünmektedirler. Son zamanlarda bu
materyallere, etkiyi artırmak amacıyla etkileşim özelliği eklenmektedir. Dijital
materyallerdeki etkileşim, kullanılan materyal ile ilgili kullanıcıya kontrol şansı veren
ve kullanıcıların bilişsel süreçlerini aktifleştirmelerine yardım eden bir bileşen olarak
tanımlanmaktadır. Etkileşimli videolar ile ilgili çalışmalara bakıldığında, bu
videoların, öğrenme ve ilgi çekme açısından etkileşimiz olanlara nazaran daha etkili
olduğu görülmektedir. Bu çalışmada ise öğrencilerin dijital materyallerde kullanılan
etkileşim türlerine yönelik bilişsel süreçlerinin ve deneyimlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına yer
verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde
öğrenim gören 36 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde öğrencilerden,
etkileşimli bir materyali kullanmaları istenmiş ve onlara materyaldeki etkileşim
türleri ile ilgili etkileşim türlerini değerlendirme anketi uygulanmıştır. Ayrıca
öğrencilerden bu etkileşim türlerinin kullanım ve faydalarına yönelik görüşler, sesli
düşünme protokolü yardımıyla alınmıştır. Elde edilen anket sonuçları betimsel
analize tabi tutulmuştur. Sesli düşünme protokolünden elde edilen veriler ise içerik
analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; etkileşimli videolarda yer alan etkileşim
türlerinin karar verme, akılda kalıcılığı sağlama konularında fayda sağladığı
görülmüştür. Ayrıca videolarda en çok yönlendirme etkileşiminin beğenildiği ortaya
çıkmıştır. Diyalog kurma etkileşiminin ise zihinsel süreçleri harekete geçirdiği için
faydalı bulunduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Etkileşim türleri, etkileşimli video, bilişsel süreçler, sesli
düşünme. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.17679/inuefd.344957 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Etkileşim türleri |
tr_TR |
dc.subject |
Etkileşimli video |
tr_TR |
dc.subject |
Bilişsel süreçler |
tr_TR |
dc.title |
Examining of the experiences of students about interaction types used in digital materials |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Dijital materyallerde kullanılan etkileşimlerin türlerine yönelik öğrenci deneyimleri |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.ispartof |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.department |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
19 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
240 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
254 |
tr_TR |